vrijdag 31 december 2010

Random Thoughts: 2010

Nog een paar uurtjes en dan is het zover: We gaan het nieuwe jaar inluiden met een feestje, inclusief oma's erwtensoep (één van onze familietraditie), appelflappen, oliebollen, berlinerbollen, andere lekkere hapjes en natuurlijk champagne- en vuurwerk!

We bereiden ons voor op vanavond en vannacht, we tellen de uurtjes af en in de tussentijd sta ik een moment stil bij het afgelopen jaar: 
Wat er gebeurd is;
Wie ik ontmoet heb;
De mensen die weggingen;
Wat ik heb geleerd;
De leuke- en minder leuke ervaringen;
Wat ik heb afgesloten en heb opgestart.

Voor mij was het jaar 2010 het jaar waarin:

- Ik heel veel stress, paniek en onzekerheid voelde vanwege mijn afstuderen.
- Alles (alle stress, de gemiste afspraken met vrienden en familie, de slapeloze nachten, de tranen en al het zweet) werd beloond met een HBO diploma.
- Ik mijzelf officieel "Pedagoog" mocht gaan noemen.
- Ik heel veel twijfels voelde: Een vervolgopleiding of werken?
- Mijn broertje zijn (voortgezet onderwijs) diploma haalde.
- Ik heel veel sollicitatie brieven heb geschreven.
- We een eendje hebben gered, die vervolgens een nachtje moest blijven logeren.
- Mijn beste vriendin moeder werd en ik verliefd werd op haar zoontje.
- Ik een vogeltje kreeg voor mijn verjaardag en mijn hond 10 jaar werd!
- Ik een fantastische periode heb mogen doorbrengen in Tunesië. Een prachtig land dat mij nieuwe vrienden heeft gebracht, waar ik heb mogen genieten van een geheel andere cultuur en heerlijk heb gegeten. Kortom: een ervaring om nooit te vergeten.
- Ik op vakantie ging naar Frankrijk. Een heerlijke week vol wandelingen over stranden en kliffen en kamperen in een tentje met uitzicht op de ruige, zilte zee.
- Ik heel veel Nederlandse artiesten (puur toeval, bedenk ik me nu!) live heb mogen zien én horen: Ilse DeLange, Miss Montreal, Acda en de Munnik, Blof en als ultieme afsluiter: Kane!
- Ik voor het eerst een ritje op de motor heb gemaakt (achterop hoor!), wat een kick!
- Ik, elke dag weer, helemaal vrolijk werd van mijn Blond-Amsterdam verzameling, die ik het afgelopen jaar bovendien erg heb mogen uitbreiden (ik ben begonnen in december 2009).
- Ik allerlei creatieve uitspattingen had.
- Ik erg genoot in de bioscoop van Julia Roberts in "Eat, Pray, Love"
- Ik "Runa-licious" opstartte.
- Ik mocht genieten van een vrouwenweekendje  in een Wellness Hotel.
- Ik een "verloren" vriend terug vond.
- Ik van diezelfde vriend te horen kreeg dat hij "meer voelde dan alleen vriendschap".
- Ik gezoend werd... Door diezelfde vriend!
- We een witte kerst hadden en het binnenshuis héél gezellig maakten.

Als ik op het afgelopen jaar terugkijk, kan ik niet anders zeggen dan dat het een mooi jaar was, ik wens met heel mijn hart dat het aankomende jaar net zo mooi zal worden.

We zullen zien...
Wat 2011 ons gaat brengen.
Welke ervaringen we gaan op doen.
Welke mensen we gaan ontmoeten.
Welke plekken we gaan bezoeken.
En bovendien: Welke wegen we in gaan slaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten